HTML

Norcsi futóblogja

Félmaratonra, maratonra készülésről, napi futkározásimról, nehézségekről, és kitartásomról. Egy kicsit a mindennapi életről (nehéz lenne teljesen kizárni).

Friss topikok

H: 8 km
Sz: 6 km
CS: 12 km 01:20 ez nagyon lf volt (lf=lassú futás)
P: 10 km 01:07 ünnepi futás
Össz: 36 km

A csütörtök illetve a pénteki futkározásról lenne némi megjegyzés. Mind a két nap naggggyon meleg volt, a könnyebbség egy kis szellő volt. A csütörtökiben csak annyit könyvelhetek el sikerként, hogy múltkori melegben futáshoz képest 3 perccel jobbat futottam, de ez még közel sem az amit én szeretnék. Pénteken meg már nem tudom... mert van ez a fájdalom a jobb sípcsontomban, ami úgy néz ki valami csonthártya-gyulladás féle lehet, elinduláskor fáj, utána végig belenyilalgat. Már volt régebben ilyen problémám, azért gondolok erre. A másik bajom, hogy lassulok, bebambulok, lehet kicsit mostanában besokallok.. vagy lehet csak a lábfájás lassít, na mindegy ennek örömére vagy bánatára hétvégén nem mentem ki futni. Vagy lehet csak túlságosan rágörcsölök az időre, így két héttel félmaraton előtt. Néha egy kicsit nehéz egyedül kimenni és mindig lelkiismeretesen edzeni, pénteken például rég éreztem, hogy ennyire nincs kedvem, az a csoda, hogy lefutottam a kitűzött penzumomat.

úgyhogy döntöttem, legközelebb rá se nézek az órára, csak a futás végeztével, nem akarok ezen görcsölni, egyszerűen futok, ahogy jólesik, és próbálok rövidebb távokat beiktatni gyorsítás céljára, aztán félmaraton, amin a lehető legjobbat megpróbálom kihozni jelenlegi formámból és maratonra már minden szuper lesz :) mert úgy kell lennie!!!!

Más is szokott hasonló problémákkal küszködni?

Üdv és fusssssssssss

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://norcsifut.blog.hu/api/trackback/id/tr912239445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monerd2 2010.08.25. 02:25:08

sípcsont: javaslat: pihentesd pár napig, aztán csak lassan kezdj újra futni, az nem fogja irritálni. legalább az első pár km-t érdemes lassabban futni, olyan tempóban amit kapásból bír. nekem ez jött be.

rossz forma: igen, relatíve gyakran küszködök visszaeséssel. pl. ismeretlen okokból most rosszabb a formám, mint mielőtt az első 5km-em futottam egyben!! ez már több is mint vicces :) (lehet h beteg leszek nemtom, bár nem érzem semmi jelét) ha így megy tovább a nike-ig, akkor pápá nike, részemről.

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.08.25. 20:50:52

Köszi a tanácsot! Meg is fogadtam :) És már nem fáj KOP, KOP

Ne add föl! Már tervezem, hogy dumálunk a félmaratonon :) Na jó ez elég önző indok, most egy kicsit meggyőzőbb: szerintem eljön az időszak amikor besokall az ember, én is éjszakánként úgy aludtam el, hogy számolgattam, hogy ha így futok mi lesz, meg hogy meg mint kéne legközelebb. pihenj egy pár napot, és inkább óra nélkül fuss, ahogy jól esik, hidd el vissza fogsz rázódni, amit eddig elértél az nem veszhet el! Ráadásul a futás teljesítménye változhat attól függően, mennyire pihented ki magad aznap, mit ettél stb. Gondold át :)

monerd2 2010.08.26. 01:10:13

sajnos tényleg nem hiszem h megéri kockáztatni a félmaratont, túl közel van és még csak 95%-os a készültség a lábamban. :(
majd a siófokin beszélhetünk! :)) esetleg az éjszakai futás szeptemberben? az egy rövidebb táv.

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.08.26. 07:41:31

természetesen ahogy érzed, néha muszáj ésszerű döntést (is) hozni.
Éjszakai futásra biztos nem tudok menni, túl sok lenne így szeptemberben, de szept. 26-án a maratonkor is lehet nevezni rövidebb távokra: asszem 3,5 km, 7,5 km, csapatban maraton, 30 km. Hátha találsz megfelelőt, ha meg nem akkor marad a siófoki :)

monerd2 2010.08.28. 04:55:10

nem is tudtam, hogy vannak 26-án rövidebb távok, azt hittem csak a 30km van. :) amire amúgy akartam menni, de ez is lehet másképp lesz most (változott pár terv). a rövidebb távok viszont asszem jöhetnek! :)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.28. 13:33:50

Üdv és hajrá!

Bármilyen futásból adódó fájadlomra ajánlom a RICE metódust. Rest, Ice , compress, elevate.

Rest: ha valami egyértelműen fáj, akkor sajnos néha ki kell hagyni pár edzést mielőtt eldurvulna

Ice: Jegelni, hűteni (akár hidegzuhannyal), csökkenteni a gyulladást (pl Flector tapasszal vagy krémmel)
Compress: Izomfájadalmak esetén lehet segíteni a vénás visszaáramlást megfelelő kompresszióval (pl kompressziós zokni)

Elevate: Szintén a regenerációt segíti ha felpolcolt lábbal fekszik az ember

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.09.01. 21:43:54

@monerd2: csak így később, lehet már megtaláltad, de a futanet.hu-n fent vannak a távok, amiken lehet a Spar futófesztiválon indulni.

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.09.01. 21:45:25

@myke6969: Köszönöm a hasznos tipped :) Ezt megjegyzem magamnak és gyakorlom. és sokat javult, remélem a maratonra már "tökéletes" lesz!
süti beállítások módosítása