HTML

Norcsi futóblogja

Félmaratonra, maratonra készülésről, napi futkározásimról, nehézségekről, és kitartásomról. Egy kicsit a mindennapi életről (nehéz lenne teljesen kizárni).

Friss topikok

  • wannabeskinny: Halihó! Mizu veled, hogy van a lábad, pontosan mi történt? Szakadás? Rándulás? Egyéb? (2012.10.07. 18:58) Sérülés...
  • norcsifut: @TSzabi: Köszönöm :):) És irulok-pirulok :) Ennyi dicséret egy mondatban...és még milyen gyors sze... (2012.03.27. 15:32) 50. Pozitív :) I'm here!!!!!!!!!!
  • TSzabi: Futótársnő! Tessék életet lehelni ebbe a szuper blogba, mert itt az új év, 2012-őt írunk, futásra ... (2012.01.12. 09:11) 49. Negatív
  • monerd2: sztem tuti a melegtől volt nehezebb. amúgy meg én még mindig nem mertem maratont futni :)) nno maj... (2011.12.14. 05:19) 48. Hát akkor legyen: a Budapest Maraton Beszámoló azaz BMB
  • laciii79: @norcsifut: No, akkor jöjjön az a maratonos poszt! :-) (2011.10.03. 19:14) 47. Diagnosis: needs to run!

nem tűntem el, legalábbis a futópályáról, a futástól, különben nem lennék az aki vagyok. Szóval így kellően megbonyolítva a mondanivalóm lényegét: nem lennék meg futás nélkül.

Futás volt, csak blogbejegyzés nem. Ami miatt röstellem magam. Másokét olvasgattam, szinte napi szinten, rátaláltam az edzésonline-ra is, regisztráltam is, csak a gondolataimat összeszedni nem volt időm.

Elég sok minden történt velem mostanában, melyek kb. időrendi sorrendbe: költözés (juhú), vizsgaidőszak, félévi zárás, értekezletek, tájékoztatók megírása, beszámolók.

A félévnek ezennel vége. És még lesz egy nagy változás az életembe, de az most már csak pozitívan befolyásolhatja főleg az időhiányomat.
Innentől kezdve folyt. köv. és újra vezetem futásaimat.
Következő cél, mint már előző bejegyzésemben utaltam rá: Bratislava Marathon. Még nem neveztem, úgy gondolom adok egy kis időt magamnak, szinte mindegy mikor nevezek be, mert lehet a végén a félmaraton marad. De ki nem hagynám ezt a versenyt, és ez főleg a város miatt van, mert nagyon szeretek ott lenni, egy jó kis kirándulás.

Március 27. 55 nap van addig.
Belevágok a sűrűjébe és mivel ez lesz számomra az év első versenye, nagy célt nem tűzök ki, csak megtartani az 5 órás időimet. Igyekszek sok-sok erőnléti edzést beiktatni, valószínűleg ez spinningel meg súlyzózással fogom megoldani. Szerintem korábban is ott rontottam el, hogy ezek a keresztedzések elmaradtak. Hát próba szerencse.

Február 28-ig lehet még nevezni kedvezményesebben, addig biztosan eldöntöm mi lesz, hogy állok, hogy haladok.

Üdv. mindenkinek!

Nóri is back!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://norcsifut.blog.hu/api/trackback/id/tr662626123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.01.31. 00:25:35

Végre mán! ;)
Hajrá a felkészüléshez!

monerd2 2011.02.06. 04:19:39

szia :)) elfogadjuk a kifogást, mert tényleg nagyon sok minden dolgod volt a leírásod alapján. :)

mire gondolsz azzal, hogy korábban elrontottál vmit?

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2011.02.10. 16:37:01

@monerd2: Köszönöm a kedvező bírálatot :)
Az elrontást arra értem, hogy szerintem, tapasztalataim szerint, ha erősítést is végzek a futás mellett vagy más sportot, az engem gyorsít, hatékonyabbá teszi az edzéseimet. Tavalyi évem az "orrvérzésig" futásról szólt, szóval most mindenféleképpen keresek valami olyan sportot, ami még fokozhatja a teljesítményemet, és rendszeresen tudok végezni, illetve a súlyzós edzéseket is többet iktatok be.

monerd2 2011.02.11. 02:31:13

@norcsifut: én úgy találom, hogy engem a gyorsan nyomott futások gyorsítanak. ha érdekelnek részletek, szívesen írok róla.
szerintem a specifikusság fontos, tehát ha másféle edzést végzel, annak sose lesz olyan nagy hatása a futásra, mint ha futóedzést végzel.
az orrvérzésig futás mit takar?

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2011.02.11. 06:05:08

@monerd2: Hát igen, amellett, hogy gyorsan nyomott futásokat végzek, szükség van más mozgása is, izomerősítésre. Amikor pl. kar- és hasizom erősítést végzek, akkor utána kifejezetten érzem, hogy gyorsulok, könnyedebb lesz a mozgások. De ez nem azt jelenti, hogy gyorsító edzést nem kell végezni. Az orrvérzésig futás azt takarja, hogy heti 4-5-ször futás hónapokon keresztül és mellette semmilyen más mozgás. Szerintem ez nem olyan célravezető, mintha heti egy edzést kicserélnék mondjuk kosárlabdára, ami kifejezetten gyorsít, vagy súlyzós edzés, ami főképp a felső testet célozza meg. Természetesen tudom, hogy heti 3-4 pl. kosáredzéssel nem lehet kiváltani a futást, de nem is akarom. Csak a keresztedzések fontosságáról beszélek. Eddig szerintem ezt a részt nem vettem elég komolyan... Amúgy írj nyugodtan részleteket, minden érdekel ami futás :)

monerd2 2011.02.12. 00:45:37

@norcsifut: hááát, szerintem a heti 4-5 futás sokkal célravezetőbb, ha konkrétan a futásban akarsz javulni. nekem legalábbis bejött. nem a felsőtest izmaival futsz, bár persze segíthet. de engem a kosárlabda amúgy se gyorsított, csak az ujjam törtem el vele. :)

szóval, a futás meg a gyorsulás, itt a rendszeresség is fontos, tehát pl. télen se álljon le az ember, mert akkor nem kell elölről kezdeni tavasszal. nekem emellett még nagyon bejött az, hogy néha nagyon magas intenzitású futás.

visszanézve egyik hónapot, ahol rengeteget fejlődtem, ezt csináltam: heti 5 futás, ebből 4 futás nagyon lassú tempóban 1-2 óráig, heti kb. 1 futás (vagy 2) pedig nagyon maxon tolva. heti olyan 6 óra futást jelentett ez. 2 hónap ilyen edzés után olyan 40mp/km javultam tempóban.

de volt olyan is, ahol szintén heti 5 futás mellett csak az egyik volt lassú picit hosszabb futás, emellé volt kettő közepes tempójú rövidebb (40-45p) futás, kettő futás pedig résztávozás, az egyik intenzív rövid résztáv, a másik picit hosszabb résztávokkal, picit kevésbé intenzív de azért eléggé nyomva a résztávokat. ez összesen heti kb. 5 óra futás volt. itt is olyan 40mp/km javultam tempóban 2 hónap alatt.

ha nem csinálsz intenzív futást, az is jó, de akkor jóval többet kell futni heti 5-6 óránál.

monerd2 2011.02.12. 00:47:55

a felsőtest izmainál úgy értettem h nem a mellizommal futunk pl. :) de a csípőkörnyéki izmokat tényleg érdemes erősíteni. és persze a hát- és hasizmok is picit dolgoznak a futás közben. de általában nem ez szokott lenni a limitáló tényező.

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2011.03.04. 20:41:00

@monerd2: huh, megkésve, de persze válaszolok.
A kosár engem gyorsított, mert ott nagyon sok magas intenzitású futás van, a pálya egyik végéről a másikra, főleg, ha valaki olyan őrült módjára játszik, mint én, persze nem a nyerés nálam a lényeg, hanem egyszerűen belefeledkezek a mozgásba.
Magas intenzitású futás, persze, hogy attól gyorsul az ember lánya/fia, na de ez eddig is megvolt, én nem a súlyzós edzést akarom helyette csinálni, hanem azt is bevezetni.
Gyorsító edzésim eddig is voltak, és télre sem álltam le.
Viszont én továbbra is azt állítom, hogy a hasizom nem picit segít, hanem nagyon, illetve a karizmok is. Futás közben nagyon sokat dolgozol hasizomból, és a lábakat is könnyebb emelni. A hátizom erősítése meg egyszerűen a helyes testtartáshoz kell futás közben, mert nagyon elhanyagolódhatnak a felső test izmai, ha nem mozgatjuk át azokat is rendszeresen.
A keresztedzéseket egyébként pihenős napra szokták rakni. Heti 5-nél több futás nekem álom marad, időmbe nem fér. Volt idő amikor heti 5-6szor edzettem és túledzettem magam. Elég komoly dolgok alakulhatnak ki belőle, úgyhogy szerintem ezt sem szabad túlzásba vinni... De persze erről még nem volt szó, csak úgy eszembe jutott :)

monerd2 2011.03.04. 23:55:12

@norcsifut: a heti 5 futás elég is simán, csak akkor abban legyen olyan is ami picit gyorsabb tempójú. a kosárlabda tényleg tud segíteni.. a hasizmom stb még sose éreztem futás közben de ettől még lehet h hasznos erősíteni. :)

monerd2 2011.03.04. 23:56:39

ja de kezdésnek elég simán a heti 5 lassú tempóban, később lehet hozzáadni a gyorsabbat heti 1-2 futásba. ez eléggé dióhéjban persze :)